Handleiding voor het toevoegen en configureren van rollen

Handleiding voor het toevoegen en configureren van rollen

Introductie

Deze handleiding beschrijft op welke manier rollen eenvoudig worden toegevoegd en aangepast.

1. Inrichten van rollen


  1. Ga naar de webapplicatie van yellowQ en klik op het tandwiel.
  2. Klik op de sectie ‘ROLBEHEER’.
  3. Klik op de ‘Toevoegen’ button rechtsboven in het scherm.







Na het klikken op de ‘Toevoegen' button, kom je terecht in de sectie: ‘Rol toevoegen’. In deze sectie worden de verschillende rechten geselecteerd en aangemaakt voor een nieuwe rol. 


  1. Voeg de naam van de rol toe in het vakje ‘Naam’.
  2. Geef aan of de niet-beschikbare buttons voor deze rol moeten worden getoond als niet bruikbaar of verborgen moeten worden.


Door de checkbox ‘Alle rechten’ aan te vinken worden alle rechten direct toegekend aan een rol.




Types:

  1. Lezen: de user kan de records openen
  1. Updaten: de user kan de secties en velden updaten
  1. Aanmaken: de user kan records aanmaken
  1. Verwijderen: de user kan records verwijderen
  1. Vergrendelen: de user kan records vergrendelen. Deze worden 'gelocked' waardoor deze  niet meer gewijzigd kunnen worden.
  1. Ontgrendelen: de user kan records ontgrendelen. Hiermee wordt de record 'unlocked' waardoor deze weer gewijzigd kan worden.


Admin panel

Het admin panel heeft de volgende types:





  1. PDF templates: de user heeft toegang tot PDF templates editor
  1. Standaard kolommen: de user kan standaard kolommen wijzigen
  1. Standaard planbord: de user kan de informatie die in het standaard planbord wordt weergegeven wijzigen
  1. E-mail: de user kan e-mailadressen binnen yellowQ onderhouden en bepalen welke users welke mailadressen mogen gebruiken
  1. E-mail templates: de user heeft toegang tot de E-mail templates editior
  1. Importeer data: de user kan data importeren
  2. Portaal instellingen: de user kan het portaal wijzigen.
  1. Organisatie: de user kan de organisatie instellingen wijzigen
  1. Report templates: de user heeft toegang tot de report templates en kan data exporteren
  1. Rol beheer: de user kan de rollen beheren
  1. Gebruiker configuratie: de user kan de gebruikers configureren
  2. Audit logs export: de user kan per module logs exporteren
  3. Herstel verwijderde records: de user kan records herstellen
  4. Status configuratie: de user kan statussen aanpassen
  5. Record informatie kaart: de user kan het aanzicht van de informatie kaart bepalen
  6. Document templates: de user kan document templates aanmaken, verwijderen, kopiëren en aanpassen.


2. Toekennen van rollen


  1. Klik op het tandwiel
  2. Ga naar de sectie ‘GEBRUIKER CONFIGURATIE’
  3. Navigeer naar de werknemer in kwestie en klik op ‘OPEN EDITOR’



In deze sectie kan je de gekozen rol aanpassen wat er wel en niet mag gebeuren. Als alle wijzigingen zijn doorgevoerd, klik de 3 puntjes en klik opslaan.


Na het vernieuwen van de browser (F5) zijn de nieuwe instellingen actief.








    • Related Articles

    • Handleiding voor het maken van PDF Template

      Introductie De pdf editor is geïntegreerd in YellowQ en maakt het mogelijk om gestandaardiseerde pdf's te versturen. Vanuit de admin module kan gebruik gemaakt worden van de pdf editor. Waardoor het mogelijk wordt om pdf's naar wens te kunnen ...
    • Handleiding voor het importeren van data

      Introductie Voor het werken met de yellowQ applicatie is het belangrijk dat alle bestanden up-to-date zijn. Deze handleiding beschrijft allereerst het proces van het updaten van bestaande data op een correcte manier. Vervolgens het importeren van ...
    • Handleiding voor het importeren van data

      Introductie Voor het werken met de yellowQ applicatie is het belangrijk dat alle bestanden up-to-date zijn. Deze handleiding beschrijft het proces van het updaten en importeren van data op een correcte manier. Tevens vermeldt het de manier van het ...
    • Handleiding 'Weergeven van technische namen'.

      Introductie In deze handleiding laten we zien hoe je technische namen aan kan zetten binnen yellowQ. 1. Handleiding 'Weergeven van technische namen'. Ga naar de webapplicatie van yellowQ en ga bijvoorbeeld naar een werkbon. Zie afbeelding hieronder: ...
    • Handleiding velden in het standaard planbord

      Introductie Wanneer een collega voor het eerst inlogt in yellowQ is het van belang om een snelle start te maken. Hiervoor is onder andere het 'standaard planbord' toegevoegd. Door de admin is te bepalen welke informatie er in de blokken en de ballon ...