Na het klikken op de ‘Toevoegen' button, kom je terecht in de sectie: ‘Rol toevoegen’. In deze sectie worden de verschillende rechten geselecteerd en aangemaakt voor een nieuwe rol.
- Voeg de naam van de rol toe in het vakje ‘Naam’.
- Geef aan of de niet-beschikbare buttons voor deze rol moeten worden getoond als niet bruikbaar of verborgen moeten worden.
Door de checkbox ‘Alle rechten’ aan te vinken worden alle rechten direct toegekend aan een rol.
ypes:
- Lezen: de user kan de records openen
- Updaten: de user kan de secties en velden updaten
- Aanmaken: de user kan records aanmaken
- Verwijderen: de user kan records verwijderen
- Vergrendelen: de user kan records vergrendelen. Deze worden 'gelocked' waardoor deze niet meer gewijzigd kunnen worden.
- Ontgrendelen: de user kan records ontgrendelen. Hiermee wordt de record 'unlocked' waardoor deze weer gewijzigd kan worden.
Het admin panel heeft de volgende types:
- PDF templates: de user heeft toegang tot PDF templates editor
- Standaard kolommen: de user kan standaard kolommen wijzigen
- Standaard planbord: de user kan de informatie die in het standaard planbord wordt weergegeven wijzigen
- E-mail: de user kan e-mailadressen binnen yellowQ onderhouden en bepalen welke users welke mailadressen mogen gebruiken
- E-mail templates: de user heeft toegang tot de E-mail templates editior
- Importeer data: de user kan data importeren
- Portaal instellingen: de user kan het portaal wijzigen.
- Organisatie: de user kan de organisatie instellingen wijzigen
- Report templates: de user heeft toegang tot de report templates en kan data exporteren
- Rol beheer: de user kan de rollen beheren
- Gebruiker configuratie: de user kan de gebruikers configureren
- Audit logs export: de user kan per module logs exporteren
- Herstel verwijderde records: de user kan records herstellen
- Status configuratie: de user kan statussen aanpassen
- Record informatie kaart: de user kan het aanzicht van de informatie kaart bepalen
- Document templates: de user kan document templates aanmaken, verwijderen, kopiëren en aanpassen.
2. Toekennen van rollen
- Klik op het tandwiel
- Ga naar de sectie ‘GEBRUIKER CONFIGURATIE’
- Navigeer naar de werknemer in kwestie en klik op ‘OPEN EDITOR’
In deze sectie kan je de gekozen rol aanpassen wat er wel en niet mag gebeuren. Als alle wijzigingen zijn doorgevoerd, klik de 3 puntjes en klik opslaan.
Na het vernieuwen van de browser (F5) zijn de nieuwe instellingen actief.