Handleiding Report templates

Handleiding Report templates

Introductie

yellowQ biedt uiteenlopende mogelijkheden om data om te zetten in informatie. Een veelgebruikte wijze is het exporteren van gegevens in reports. Deze handleiding beschrijft hoe reports kunnen worden gegenereerd en onderhouden.

1. Stappen

  1. Ga naar de webapplicatie van yellowQ en klik op het tandwiel.
  2. Klik op de sectie ‘REPORT TEMPLATES.

  3. Klik op de ‘Toevoegen’ button rechtsboven in het scherm.


Na het klikken op de 'Toevoegen' button, kom je terecht in 'Maak een nieuwe template'.


  1. Voer de naam van de template in
  2. Geef het 'Rapporttype' aan
  3. Geef het 'Bestandstype' aan





Klik op 'Opslaan' en een volgend scherm wordt getoond.

  1. Selecteer de gewenste module die moet worden opgenomen in het rapport.
  2. Selecteer de velden van de module die moeten worden opgenomen in het rapport. Tip: door te zoeken (CTRL+F) kan je eenvoudiger de juiste velden vinden.
  3. Selecteer het filter dat toegepast moet worden op het rapport.
    1. Date Range Filter: Bij dit filter is het mogelijk om op basis van bepaalde datums te filteren.
    2. Number Range Filter: Bij dit filter is het mogelijk om tot bepaalde nummers of waarden te filteren.
    3. Field Filter: Bij dit filter is het mogelijk om op basis van waardes in velden te filteren.
  4. Klik op opslaan.

2. Onderhouden en wijzigen van report templates

  1. Klik op open editor voor de report template die moet worden aangepast.
  2. Kies de velden die op het rapport worden opgenomen.
  3. Kies de naam zoals die getoond moet worden. Door de checkbox aan te vinken, kan er een standaard waarde mee worden gegeven. Let op: als er een veld wordt toegevoegd dat verwijst naar een andere module, dan dient de toevoeging '.name' te worden toegevoegd, zie ook onder


  4. Geef aan wat het technische bronveld moet zijn. (Deze wordt standaard voorgevuld)


5. Geef aan welke templatenaam het rapport krijgt in yellowQ
6. Geef het bestandstype aan: CSV/Excel/JSON
7. Bepaal de naam van het output bestand
8. Bepaal of er wel of geen kopregels (headers) nodig zijn
9. Kies een scheidingsteken (komma, puntkomma;  etc.)
10. Kies hier het type filter: Date Range Filter/Number Range Filter/Field Filter
11. Maak een keuze voor het veld van het filter
12. Startdatum filter
13. Einddatum filter
14. De startdatum is de datum waarop vorige keer het rapport is gedraaid.
15. Einddatum is de huidige datum
16. Overzicht van de bestaande bereikfilters
17. Overzicht van de bestaande veldfilters
18. Klik op 'Opslaan' om de wijzigingen vast te leggen


3. Gebruik van report templates

In het hoofdvenster kan nu gekozen worden voor de verschillende opties
  1. Kopiëren - Een bestaand rapport kopiëren (en aanpassen)
  2. Open editor - Een bestaand rapport aanpassen
  3. Verwijderen - Een bestaand rapport verwijderen
  4. Voer rapport uit - Het rapport wordt uitgevoerd en de output wordt in het gekozen bestandstype gedownload






















    • Related Articles

    • Handleiding Document templates

      Introductie yellowQ biedt uiteenlopende mogelijkheden om data om te zetten in informatie. Deze handleiding beschrijft hoe document templates kunnen worden gegenereerd en onderhouden. Voordeel van deze vorm van output is dat deze nog kan worden ...
    • Handleiding voor het toevoegen en configureren van rollen

      Introductie Deze handleiding beschrijft op welke manier rollen eenvoudig worden toegevoegd en aangepast. 1. Inrichten van rollen Ga naar de webapplicatie van yellowQ en klik op het tandwiel. Klik op de sectie ‘ROLBEHEER’. Klik op de ‘Toevoegen’ ...
    • Handleiding voor het maken van PDF Template

      Introductie De pdf editor is geïntegreerd in YellowQ en maakt het mogelijk om gestandaardiseerde pdf's te versturen. Vanuit de admin module kan gebruik gemaakt worden van de pdf editor. Waardoor het mogelijk wordt om pdf's naar wens te kunnen ...
    • Handleiding voor het importeren van data

      Introductie Voor het werken met de yellowQ applicatie is het belangrijk dat alle bestanden up-to-date zijn. Deze handleiding beschrijft allereerst het proces van het updaten van bestaande data op een correcte manier. Vervolgens het importeren van ...
    • Handleiding voor het importeren van data

      Introductie Voor het werken met de yellowQ applicatie is het belangrijk dat alle bestanden up-to-date zijn. Deze handleiding beschrijft het proces van het updaten en importeren van data op een correcte manier. Tevens vermeldt het de manier van het ...